Povestile lui Bibiguli

Martie 31, 2013

Sote din mazare verde

Filed under: Uncategorized — Etichete:, — bibiguli @ 6:47 am

 

150 g mazare verde, 10 g de unt, sare, verdeata.
Se pune mazarea la fiert in apa cu sare. Dupa fierbere se scurge apa si se adauga untul si verdeata.

Calorii 212, proteine 13, glucide 22, lipide 8.

Autori: dr. Maria Mota & dr. Eugen Mota

Recomandare: diabet, regim hipocaloric.

Martie 28, 2013

Sote din morcovi

Filed under: Uncategorized — Etichete:, — bibiguli @ 8:20 am

 

100 g morcovi , 10 g de unt.
Morcovii spalati si curatati se taie in feliii si se pun la fiert in apa cu sare. Dupa fierbere se scurg de apa si se inabusa in unt.

Calorii 120, proteine 2. glucide 10, lipide 8.

Autori doctorii Maria Mota si Eugen Mota

Recomandare: diabet, regimuri hipocalorice.

Martie 24, 2013

Cartofi sote

Filed under: Uncategorized — Etichete: — bibiguli @ 5:40 am

150 g de cartofi, 10 g de unt, frunze de patrunjel, sare.
Cartofii curatati si taiati in cubulete, se pun la fiert in apa cu sare. Peste cartofii fierti se adauga untul si se introduc la cuptor. La sevire se adauga verdeata tocata.

Calorii 208, proteine 4, glucide 30, lipide 8.

Autorii : dr. Maria Mota si Eugen Mota.
Recomandare: diabet, regim hipocaloric.

Martie 23, 2013

Sote de fasole verde

Filed under: Uncategorized — Etichete:, — bibiguli @ 7:02 am

 

200 g de fasole verde, 10 g de unt.
Fasolea verde spalata si curatata, se pune la fiert cu apa cu sare. Cand este fiarta se scoate din apa si se inabusa in unt.
Calorii 140, priteine 5, glucide 12, lipide 8.

Autori : Dr. Maria Mota si dr. Eugen Mota
Recomandare: diabet, regimuri hipocalorice.

Martie 17, 2013

Rizoto cu calamari

Filed under: Uncategorized — Etichete:, , , — bibiguli @ 8:04 am

 

1 kg de calamari, 1 ceapa, orez, patrunjel verde.
Intr-un vas de inox se prajeste ceapa , apoi se adauga patrunjelul si calmarii(taiat in doua ). Se frig calmarii pe ambele parti si se adauga orezul. Se adauga teptat apa si suc de rosii (dupa gust ). Se micsoreaza mult focul si se mai fierbe circa 20 minute.
Reteta recomandata de Zepter, dr. E. Monarov.

Seleniul se regăseşte în cantităţi semnificative şi în homari, midii, creveţi, calamari şi în sepii. Acest mineral are rol de antioxidant şi protejează împotriva bolilor cardiace şi cancerului de prostată. De aceea, bărbaţii de peste 40 de ani ar trebui să introducă fructele de mare în alimentaţie măcar o dată pe săptămână. (Sursa: Adevarul.ro)

 

Martie 14, 2013

Pastravi la cuptor

Filed under: Uncategorized — bibiguli @ 5:48 pm

 

2 pastravi de circa 500 g fiecare, 2 tulpini de marar, patrunjel, 1 catel de usturoi, 1/2 pahare de vin alb, 1 lamaie, 4 linguri de ulei, sare, piper.
Curatam si evisceram pestele, il scurgem de apa si il punem in tava de inox. Amestecam patrunjelul, mararul, usturoiul tocat, uleiul si sucul de lamaie si le turnam peste pește. Introducem tigaia in cuptorul preincalzit la 200 g celsius, pentru circa 20 minute, avand grija sa stropim peștele cu sosul din tava.

Recomandat de Zepter, dr. E. Monarov

O cina usoara pentru bolnavii de obezitate, diabet, probleme cardiace.

Blog la WordPress.com.